Haberler

Şahinbey İlçe Milli Eğitim Müdürü sayın Cemal GÜLİSTAN'ın okulumuza tesrifleri

Şahinbey İlçe Milli Eğitim Müdürümüz sayın Cemal GÜLİSTAN okulumuza tesrif etmişlerdir.Ziyareti esnasında okulumuz öğrencileri ile sohbetler yaparak okulumuzun yenilenen bölümlerini Şube müdürümüz sayın Fatih TÜRKHAN'la gezen sayın müdürümüz ;okulumuz hakkında güzel dilekler ifadesinde bulundular.Tesriflerinden dolayı kendilerine teşekkür ederiz.

Devamı

Dünya otizm farkındalık günü kutlu olsun

Otizm farkındalık günü etkinliği için öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.

Devamı

Orman haftası

Okulumuz yıldızlar sınıfı öğrencilerinin orman haftası kapsamında yaptıkları etkinlikler...

Devamı

Kütüphane haftasi

Okulumuz arılar sınıfı kütüphane haftası etkinlikleri çalışmaları.

Devamı

27 mart dünya tiyatrolar günü

1948 yılında kurulan Uluslararası Tiyatro Enstitüsü, 1961 yılında aldığı kararla 27 Mart gününü “Dünya Tiyatro Günü” olarak kabul etmiştir. Her yıl enstitüye üye ülkelerin sanat ve tiyatro adamlarınca hazırlanan bir bildiri, sahnelerde okunmaktadır.Bu bağlamda okuldaki öğrencilerimizin de hem sanatsal farkindaliklarini pekistirmek hemde günün anlam önemine istinaden etkinlik ve çalışmalar yapılmaktadır.

Devamı

18 mart 1915.... Bugün günlerden ÇANAKKALE....

https://youtu.be/R2wyV4TgUpE?si=nSfW4knCJ9njVJW5

Devamı

This İs My fairy tale (masal parkı gezimiz)

Bugün okul olarak This is my fairy tale masal projemizin proje ürünü olan masal diyarına gezi gerçekleştirdik.Gezide emeği geçen herkese en başta da Büyük şehir belediyesi tarafından tahsis edilen servis adına Belediyemize ve ilgililere teşekkür ederiz.   Today, as a school, we went on a trip to the fairy tale land, which is the project product of our This is my fairy tale project. We would like to thank everyone who contributed to the trip, especially our Municipality and those concerned on behalf of the service allocated by the Metropolitan Municipality.

Devamı

İstiklal Marşı'nın Kabulü

12 MART 1921'DE İSTİKLAL MARŞI KABUL EDİLDİÜnlü şair Mehmet Akif Ersoy'un yarışmaya katılmayı kabul etmesinin ardından herkesin sabırsızlıkla beklediği şiir on gün içerisinde tamamlandı ve 17 Şubat 1921 tarihinde Sebilürreşad dergisinin ilk sayfasında "Kahraman Ordumuza" ithafıyla yayımlandı. 1 Mart 1921'de başkanlığını Mustafa Kemal Atatürk'ün yaptığı Meclis görüşmelerinde İstiklal Marşı Şiiri, elemelerden kalan son altı şiirle birlikte Meclis'in seçimine sunuldu. Hamdullah Suphi Bey'in kürsüden okuduğu, Atatürk'ün "Bu marş, bizim inkılabımızın ruhunu anlatır" dediği İstiklal Marşı, 12 Mart 1921 tarihinde kabul edildi. İstiklal Marşı, kabulünün ardından İngilizce, Almanca, Fransızca, Macarca ve Farsça'ya çevirilerek, yurtiçinde ve yurtdışında dağıtıldı, mitinglerde ve törenlerde halkın manevi ve milli duygularını güçlendirmek amacıyla okunmaya başlandı. - Ödülü yoksul kadın ve çocuklara iş öğreten Darülmesai vakfına bağışladı İstiklal Marşı'nı para için yazdığının düşünülmesinden endişe eden Mehmet Akif, aynı dönemlerde ciddi maddi sıkıntı içerisinde olmasına rağmen, kazandığı 500 liralık ödülü yoksul kadın ve çocuklara iş öğreten Darülmesai'ye bağışladı. Bu durum, 17 Mart 1921 tarihli "Hakimiyet-i Milliye" gazetesinde şöyle ifade edildi: "Teberru: Burdur mebusu, şairi muhterem Mehmet Akif Beyefendi'nin Büyük Millet Meclisi'nde kabul edilen İstiklal Marşı için mahsus beş yüzlira mükafatı nakdiyeyi, müşarünileyh fakir İslam kadın ve çocuklarına iş öğreterek sefaletlerine nihayet vermek emeliyle teşekkül eden Darülmesai menfaatine hediye eylemiştir."

Devamı

Sıfır atık projesi kapsamında çalışmalarımız

“Sıfır Atık Eğitim Projesi” çocukların doğal varlıkların korunması, doğa dostu tüketim alışkanlıkları, atık yönetimi gibi konularda farkındalık geliştirmeleri ve “sıfır atık” yaklaşımını tanımaları amacıyla hazırlanmıştır. Sıfır Atık Eğitim Portalı'na üye olarak siz de eğitici ve eğlenceli materyallerle sıfır atık etkinliklerini uygulayabilirsiniz.

Devamı

Dilimizin Zenginlikleri Projesi "Mart"

Dilimizin Zenginlikleri Projesi Okul Öncesi 1. Dönem Sonu Faaliyet Raporu 1. Dönemde Gerçekleştirilen Faaliyetler: Kasım Ayı Faaliyetleri: Aile Buluşmaları: Millî Eğitim Bakanlığı’nın başlattığı “Dilimiz Zenginliğimizdir Projesi” kapsamında, Kasım ayında aile buluşmaları faaliyetleri düzenlendi. Ailelere proje amacı, kapsamı ve hedefleri hakkında bilgi verildi. Ailelerin projeye aktif katılımı teşvik edildi. Haber Mektubu, Bülten ve Yazışma Hazırlıkları: Proje ile ilgili ailelere bilgi aktarımı amacıyla haber mektubu, bülten ve yazışma hazırlıkları yapıldı. Aileler projeye nasıl katılabilecekleri ve katkıda bulunabilecekleri konusunda bilgilendirildi. Çevrimiçi/Yüz Yüze Toplantılar: Ailelerle çevrimiçi/yüz yüze toplantılar düzenlenerek projenin amacı, kapsamı ve hedefleri paylaşıldı. Ailelerden projeye destek olmaları ve katkıda bulunmaları talep edildi. Etkinlik Gözlemciliği: Çocukların sözel dil becerilerini geliştirmeye yönelik bir etkinliğe aileler gözlemci olarak katıldı. Ailelerden çocukların performansları ile ilgili görüş ve öneriler alındı. Birlikte Katılım Gösterilecek Faaliyet (Hikaye Kitabı Oluşturma): Aileler ve çocuklar bir araya gelerek bir hikaye kitabı oluşturdu. Bu faaliyet, ailelerin çocuklarla birlikte etkileşim içinde eğlenceli bir şekilde dil becerilerini geliştirmelerini sağladı. Aralık Ayı Faaliyetleri: Etkileşimli Kitap Okuma Çalışmaları: Millî Eğitim Bakanlığı’nın “Dilimizin Zenginlikleri Projesi” kapsamında, Aralık ayında etkileşimli kitap okuma çalışmaları gerçekleştirildi. Okul öncesi öğretmenlerine kitap okuma konusunda eğitim verildi. Eğitim ve Planlama: Okul öncesi öğretmenlere etkileşimli kitap okuma yöntemleri konusunda eğitim yapıldı. Kitap seçimi, planlama ve uygulama süreçleri detaylı bir şekilde planlandı. Uygulama ve Bilgilendirme: Etkileşimli kitap okuma yöntemleriyle günlük eğitim akışları uygulandı. Okunan kitaplardaki bilinmeyen kelimeler çocuklara açıklayıcı bir şekilde sunuldu, sözlük oluşturularak çocuklara erişim sağlandı. Ocak Ayı Faaliyetleri: Uzman Daveti ve İletişim Kurma: Okul öncesi öğretmeni, çocuk edebiyatı alanında uzman bir kişi ile iletişim kurdu. Uzman, çocuk edebiyatı konusundaki deneyimlerini paylaşmak ve öğrencilere rehberlik etmek üzere davet edildi. Yüzyüze veya Çevrim İçi Etkinlik: İlgili uzmanla yüzyüze veya çevrim içi bir etkinlik düzenlendi. Etkinlik, çocuk edebiyatının önemini vurgulayan, öğrencilere keyifli anlar yaşatan interaktif bir formatta gerçekleştirildi. Edebiyat ve Dil Gelişimi Aktiviteleri: Uzman, çocuklar için özel tasarlanan edebiyat ve dil gelişimi aktiviteleri ile etkileşimde bulundu. Masal anlatımı, şarkı söyleme, hikâye oluşturma gibi etkinliklerle çocukların dil becerilerine katkıda bulundu. Görsel ve İşitsel Materyaller: Etkinlik sırasında, uzmanın kullanabileceği görsel ve işitsel materyallerle çocukların dikkatini çekici bir şekilde odaklaması sağlandı. Öğrenci Geri Bildirimi: Etkinlik sonrasında öğrencilere, uzmanla geçirdikleri zamanı değerlendirme fırsatı sunuldu. Öğrencilerin etkinlikten elde ettikleri deneyimler, duygu ve düşünceleri paylaşmalarına teşvik edildi. Genel Değerlendirme: 1. dönemde yapılan faaliyetler, ailelerin, öğrencilerin ve öğretmenlerin projeye aktif katılımını sağlamış, dil becerilerini geliştirmeye yönelik etkili bir öğrenme ortamı oluşturulmuştur. Projenin amacına uygun olarak ailelerle iş birliği içinde gerçekleştirilen faaliyetler, öğrencilerin dil ve kültür alanındaki farkındalıklarını artırmıştır. Gelecek dönemlerde benzer etkinliklerle bu olumlu gelişimlerin sürdürülmesi planlanmaktadır.

Devamı

Dilimizin Zenginlikleri Projesi "Şubat"

Dilimizin Zenginlikleri Projesi Şubat Ayı Raporu   Projenin Amacı: Dilimizin Zenginlikleri Projesi, okul öncesi öğrencilere Türk kültürüne yönelik içeriklerle temas etme fırsatı sunarak kültürel ve dil bilincini geliştirmeyi hedeflemektedir. Şubat ayı içerisinde öğrencilere Türk kültürünü tanıtmak amacıyla çeşitli içerikler hazırlanmış ve kullanılmıştır. Şubat Ayı Faaliyetleri: Kültürel Ögeler İçeren İçeriklerin Hazırlanması: Okul öncesi öğretmenleri tarafından çocuklara Türk Kültürü’ne ait çerçeve oluşturacak ögeler belirlendi. Belirlenen başlıklara yönelik tekerleme, şiir ve şarkılar hazırlandı. Hazırlanan eğitim içerikleri, eğitim akışlarında kullanıldı. Geliştirilen İçeriklerin Uygulanması: Öğrencilere Türk kültürünü tanıtmak amacıyla hazırlanan içerikler, sınıf içi etkinliklerde ve ders akışlarında kullanıldı. Tebrikler, folklorik hikayeler, Türk mutfağına ait şarkılar gibi içerikler öğrencilerle paylaşılarak onların Türk kültürüne olan ilgileri artırılmaya çalışıldı. Öğrenci Geri Bildirimi ve Değerlendirme: Etkinlikler sonrasında öğrencilere Türk kültürüyle ilgili geri bildirim alma fırsatı sunuldu. Öğrencilerin duygu ve düşünceleri paylaşmaları teşvik edilerek, içeriklerin etkinliği değerlendirildi. Genel Değerlendirme: Şubat ayında gerçekleştirilen kültürel içerikli etkinlikler, öğrencilerin Türk kültürüne yönelik ilgi ve farkındalıklarını artırmada etkili olmuştur. Özellikle öğrencilere yönelik hazırlanan tekerlemeler, şiirler ve şarkılar, onların dil becerilerini geliştirmenin yanı sıra Türk kültürüne duyarlı bireyler olmalarına da katkı sağlamıştır. Bu etkinlikler, Dilimizin Zenginlikleri Projesi’nin kültürel açıdan da başarılı bir şekilde uygulanmasını temsil etmektedir.

Devamı

Dilimizin Zenginlikleri Projesi "Ocak"

Dilimizin Zenginlikleri Okul Öncesi Ocak Ayı Raporu Dilimizin Zenginlikleri Projesi Ocak Ayı Raporu Projenin Amacı:   Dilimizin Zenginlikleri Projesi, okul öncesi öğrencilere çocuk edebiyatı alanında deneyimli uzmanlar ile iletişim kurma fırsatı sunarak, kültürel ve dil bilincini geliştirmeyi hedeflemektedir. Ocak ayı içinde, çocuk edebiyatı uzmanıyla gerçekleştirilen etkileşimli etkinlikler, öğrencilerin dil zenginliğini artırmak, kültürel değerlere duyarlı bireyler olmalarını desteklemek amacı taşımaktadır.   Ocak Ayı Faaliyetleri:   Uzman Daveti ve İletişim Kurma:   Okul öncesi öğretmeni, çocuk edebiyatı alanında uzman bir kişi (yazar, çizer, akademisyen, masal anlatıcısı vb.) ile iletişim kurdu.   Uzman, projenin hedefleri doğrultusunda çocuk edebiyatı konusunda deneyimlerini paylaşmaya ve öğrencilere rehberlik etmeye davet edildi.   Yüzyüze veya Çevrim İçi Etkinlik:   İlgili uzmanla yüzyüze veya çevrim içi bir etkinlik düzenlendi.   Etkinlik, çocuk edebiyatının önemini vurgulayan, öğrencilere keyifli anlar yaşatan, dil becerilerini geliştirmeye yönelik interaktif bir formatta gerçekleştirildi.   Edebiyat ve Dil Gelişimi Aktiviteleri:   Uzman, çocuklar için özel olarak tasarlanan edebiyat ve dil gelişimi aktiviteleriyle etkileşimde bulundu.   Masal anlatımı, şarkı söyleme, hikâye oluşturma gibi etkinliklerle çocukların dil becerilerini güçlendirmeye katkıda bulundu.   Görsel ve İşitsel Materyaller:   Etkinlik sırasında, uzmanın kullanabileceği görsel ve işitsel materyaller ile çocukların dikkatini çekici bir şekilde odaklaması sağlandı.   Öğrenci Geri Bildirimi:   Etkinlik sonrasında öğrencilere, uzmanla geçirdikleri zamanı değerlendirme fırsatı sunuldu.   Öğrencilerin etkinlikten elde ettikleri deneyimler, duygu ve düşünceleri paylaşmalarına teşvik edildi.   Genel Değerlendirme:   Ocak ayında gerçekleşen Uzman Daveti etkinliği, okul öncesi öğrencilerin dil ve kültür bilincini geliştirmeye yönelik önemli bir adım oldu. Uzmanın etkileşimli yaklaşımı ve çocuklarla kurduğu iletişim, projenin temel hedeflerine uygun bir şekilde çocukların dil becerilerini güçlendirmeye katkı sağladı. Uzmanın paylaştığı bilgiler ve etkileşimli aktiviteler, öğrencilerin edebiyata olan ilgilerini artırdı ve dil gelişimlerine olumlu etkiler bıraktı. Bu etkileşimli deneyimler, Dilimizin Zenginlikleri Projesi’nin okul öncesi seviyedeki başarılı bir uygulamasını temsil etmektedir

Devamı

Dilimizin Zenginlikleri Projesi "Aralik"

Dilimizin Zenginlikleri Projesi Aralık Ayı Raporu (Okul Öncesi) Millî Eğitim Bakanlığı tarafından başlatılan “Dilimizin Zenginlikleri Projesi” kapsamında okulumuzda ………………….. – …………………….. tarihleri arasında Etkileşimli Kitap Okuma Çalışmaları gerçekleştirilmiştir. Eğitim Okul öncesi öğretmenlerine yönelik etkileşimli kitap okumaya yönelik bilgilendirme/eğitim yapılmıştır. Eğitimde etkileşimli kitap okumanın tanımı, önemi, amaçları ve yöntemleri hakkında bilgi paylaşımı yapılmıştır. Ayrıca etkileşimli kitap okuma etkinliklerinde kullanılabilecek çeşitli teknikler ve uygulamalar gösterilmiştir. Planlama Etkileşimli okuma yöntemi ile okunacak kitaplar belirlenir ve günlük eğitim akışları planlanmıştır. Kitap seçimlerinde, çocukların ilgi alanları ve gelişim düzeyleri dikkate alınmıştır. Ayrıca kitaplarda yer alan dil özellikleri ve kelime dağarcığı da göz önünde bulundurulmuştur. Uygulama Etkileşim kitap okumalarının merkeze alındığı günlük eğitim akışları uygulanmıştır. Bu uygulamalarda, öğretmenler tarafından çeşitli etkileşimli okuma teknikleri kullanılmıştır. Bu teknikler arasında, soru-cevap, drama, resim yapma, müzik dinletisi, serbest konuşma gibi teknikler yer almıştır. Bilgilendirme Okunan kitaplardaki bilinmeyen kelimeler belirlenmiştir. Bu kelimeler, çocukların anlayabileceği şekilde açıklanarak çocuklara sunulmuştur. Ayrıca bu kelimeler bir sözlükte toplanarak çocukların erişimine sunulmuştur. Sonuç Etkileşimli Kitap Okuma Çalışmaları, çocukların dil becerilerini geliştirmeye yönelik önemli bir çalışmadır. Bu çalışma sayesinde çocuklar etkileşimli kitap okuma yoluyla kelime dağarcıklarını genişletmiş, dil becerilerini geliştirmiş ve kitap okuma alışkanlığı kazanmışlardır.

Devamı

Dilimizin Zenginlikleri Projesi "Kasım"

Dilimizin Zenginlikleri Projesi Kasım Ayı Raporu (Okul Öncesi) Millî Eğitim Bakanlığı tarafından başlatılan “Dilimiz Zenginliğimizdir Projesi” kapsamında okulumuzda Kasım ayında aile buluşmaları faaliyetleri gerçekleştirilmiştir. Haber Mektubu, Bülten ve Yazışma Hazırlıkları Proje ile ilgili ailelerin bilgilendirilmesi amacıyla haber mektubu, bülten ve yazışma gibi hazırlıklar yapılmıştır. Bu hazırlıklarda projenin amacı, kapsamı ve hedefleri hakkında bilgiler yer almıştır. Ayrıca ailelere projeye nasıl katılabilecekleri ve katkıda bulunabilecekleri konusunda yönlendirmeler yapılmıştır. Çevrimiçi/Yüz Yüze Toplantılar Aileler ile çevrimiçi/yüz yüze toplantılar yapılarak proje hakkında bilgilendirme yapılmıştır. Toplantılarda projenin amacı, kapsamı ve hedefleri hakkında bilgiler paylaşılmış, ailelerden projeye destek olmaları ve katkıda bulunmaları istenmiştir. Etkinlik Gözlemciliği Çocukların sözel dil becerilerini geliştirmeye yönelik yürütülen bir etkinliğe aileler gözlemci olarak katılım sağlamıştır. Etkinlikte, öğrenciler bir masal anlatmış, ailelerin çocukların masal anlatışını gözlemlemeleri sağlanmıştır. Etkinlik sonunda, ailelerden çocukların masal anlatımı ile ilgili görüş ve önerileri alınmıştır. Birlikte Katılım Gösterilecek Faaliyet (Hikaye Kitabı Oluşturma) Ailelerin ve çocukların birlikte katılım göstereceği bir faaliyet uygulanmıştır. Bu faaliyette, aileler ve çocuklar bir araya gelerek bir hikaye kitabı oluşturmuşlardır. Hikaye kitabı oluşturma sürecinde aileler ve çocuklar birlikte çalışmış ve hikayenin konusu, karakterleri, olayları ve sonu hakkında fikir alışverişinde bulunmuşlardır. Rapor Sonuçları Aile buluşmaları faaliyetleri, projenin amacı olan öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek ve dilimizin zenginliklerini tanımalarına yardımcı olmak için önemli bir adım olmuştur. Bu faaliyetler sayesinde, aileler proje hakkında bilgilendirilmiş, projeye destek olmaları ve katkıda bulunmaları sağlanmıştır. Ayrıca, aileler ve çocuklar birlikte çalışarak dil becerilerini geliştirme fırsatı bulmuşlardır

Devamı

This is my fairy tale

Okulumuz  öğrencileri ve öğretmenleri e twinning" This is my fairy tale" masal proje çalışmalarına hız kesmeksizin devam ediyor.Okulumuz öğretmenlerin e twinning This is my fairy tale projesi ile kültür aktarım araçlarımızdan olan masallarla çocukları düşsel yolculuklara çıkarıyor.Milli eğitim bakanlığı öğretmen yetiştirme ve geliştirme genel müdürlüğü ile UNECO Türkiye milli komisyonu işbirliğinde yürütülen Anadolu masalları projesi kapsamında hazırlanan Anadolu masallarını öğrencilere tanıtıyor , anlatıyor ve drama ,masal karakterlerini  resmetrme ,boyama ve çeşitli masal merkezlerini ziyaret etme veya izleme fırsatlarınıda sunan etkinlikler yanında yeniden yaratılacak farklı masal kahramanlarının aynı masalda ilginç ve bambaşka karakterleriyle biraraya gelmesi gibi etkinliklerle değerlerimizin miniklerce özümsenmesini sağllıyor. İkinci eğitim öğretim dönemi süreci içerisinde de birlikte oluşturdukları masal kitapları ve proje ürünleri çocukları yeniden keyifli ve maceralı masal yolculuklarına çıkaracaktir.Tum bu olacak olanlara bizleri ve çocuklarımızı biraraya getiren daha özüyle hayatımızda hiç duymadigimiz belkide bilmediğimiz dünyanın bambaşka yerlerinde yaşayan bambaşka arkadaslarimizla öğrencilerimizle bulusmamiza olanak sağlayan başta proje kurucuları olmak üzere tüm proje ekibine ,projede görev alan okul öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ederiz..Projenin şu ana kadar öğrenci öğretmen buluşmaları ,bir çok proje faaliyetleri masal ve masal kahramanlarının taninmasiyla ortakların yaygınlaştırma çabaları isletildi.Projelerinin tüm iyilik ve güzelliklerle devam etmesi dilegiyle...Projeye katılan öğretmenlerimiz masalların gelişimi çok yönlü besleyen unsurlar olduğunu , kültür aktarımı değer öğretimi konusunda Anadolu masallarını çocuklara tanıtıp öz değerlerimizi yeniden canlandırmak istediğini belirterek oluşturulan e twinning etkinlik paylaşım panosunda ise yaptıkları aylık çalışmaları sergileyeceklerini ayrıca okul sosyal medya hesaplarından da çalışmaları sürekli takip edebileceğimizi belirttiler.. Our school's students and teachers continue to work on the e-twinning "This is my fairy tale" fairy tale project without slowing down. With the e-twinning This is my fairy tale project, our school teachers take children on imaginary journeys with fairy tales, which are one of our cultural transfer tools. The Ministry of National Education general teacher training and development It introduces and tells Anatolian tales to students, prepared within the scope of the Anatolian tales project carried out in cooperation with the directorate and UNECO Turkey national commission, and provides opportunities for drama, drawing and painting of fairy tale characters, and visiting or watching various fairy tale centers, as well as different fairy tale heroes to be recreated with interesting and completely different characters in the same tale. We ensure that our values are internalized by the little ones through events such as coming together. The fairy tale books and project products they created together during the second academic year will take the children on enjoyable and adventurous fairy tale journeys again. All these will bring us and our children together, and more importantly, they will allow us to meet with our students and our friends, whom we have never heard of in our lives, living in completely different parts of the world, perhaps unknown to us. We would like to thank the entire project team, including the project founders, and the school teachers and students who took part in the project. So far, the project has carried out student-teacher meetings, many project activities, and the dissemination efforts of the partners with the recognition of fairy tales and fairy tale heroes. We hope that their projects will continue with all the goodness and beauty. Our teachers who participated in the project stated that fairy tales are multifaceted elements that nourish development, and that they want to revive our core values by introducing Anatolian tales to children in terms of cultural transfer and value teaching, and that they will exhibit their monthly work on the e-twinning event sharing board, and that we can constantly follow their work on the school social media accounts. ..

Devamı